Jura & Lovgivning

Har du brug for juridisk bistand, eller spørgsmål til den gældende lovgivning?

retssal.dk | borger.dk | ni.dk/lovgivning

EMNE: Andelsbolig - Salg ved ekskludering

Jo ... 4 år 10 måneder siden #1851213

• Ponyboy
  • Ponyboy's Avatar
man kan sagtens blive eksluderet fra en andelsboligforening.
Følgende er fra vedtægterne i min andelsboligforening:

(21.1) I følgende tilfælde kan en andelshaver ekskluderes af foreningen og brugsretten bringes til ophør af bestyrelsen:
A) Såfremt en andelshaver trods påkrav ikke betaler eventuelt reste-rende indskud, boligafgift eller andre skyldige beløb af enhver art.
B) Såfremt en andelshaver trods påkrav ikke betaler skyldige renter og afdrag for lån i pengeinstitut, for hvilket foreningen har ydet ga-ranti, jfr. § 16 stk. 4.
C) Såfremt en andelshaver groft forsømmer sin vedligeholdelsespligt og trods påkrav ikke foretager den nødvendige vedligeholdelse in-den udløbet af en fastsat frist, jr. § 9.
D) Såfremt en andelshaver optræder til alvorlig skade eller ulempe for foreningens virksomhed eller andre andelshavere.
E) Såfremt en andelshaver i forbindelse med overdragelse af andelen betinger sig en større pris end godkendt af bestyrelsen.
F) Såfremt en andelshaver gør sig skyldig i forhold, svarende til de, derefter lejelovens bestemmelser berettiger udlejeren til at ophæve lejemålet.
Debatten er kun for registrerede brugere. Opret en profil under fanebladet ’medlem’.

Svar I emne: Andelsbolig - Salg ved ekskludering

Andelsbolig - Salg ved ekskludering Ponyboy 4 år 10 måneder siden
Hvordan blvier man det? Aner det ikke men.. 4 år 10 måneder siden
Jo ... Ponyboy 4 år 10 måneder siden
Vedtægterne er vigtige. Anonym 4 år 10 måneder siden
Tak for svaret Ponyboy 4 år 10 måneder siden
Advokaten Anonym 2 3 år 6 måneder siden

Debatten lige nu

Indlæg Kategori Skribent
Så kan vi alle få større bryster Skønhed ieet ieet's Avatar
Skal peberspray gøres lovlig??. Jura & Lovgivning ieet ieet's Avatar
Ny til Linux? Hjælp til din computer 123456+ 123456+'s Avatar
min kæreste går bag om ryggen på mig Parforhold ieet ieet's Avatar
Jeg vil ikke bæltefikseres når jeg bliver gammel Samfundsproblemer Jaqueline Jaqueline's Avatar
Sverigedemokraterna står til et kanonvalg Fri debat: Politik & Samfund moove moove's Avatar
NEJ! Udenrigspolitik moove moove's Avatar
Hvorfor lærer vi de unge at smide tøjet? Sladder om de kendte Jaqueline Jaqueline's Avatar
Niarn kom i ædru stand! Sladder om de kendte Jaqueline Jaqueline's Avatar
Pia K fik smadret sit jeg i forældrenes skilsmisse Fri debat: Politik & Samfund anklageren anklageren's Avatar
Skudt i retssalen? Børn kaptajn kaptajn's Avatar
Venstres kontanthjælpsloft skaber blot 100 nye job Samfundsproblemer 123456+ 123456+'s Avatar
Indadvendte brystvorter - tips og tricks? Fri debat: For kvinder datina datina's Avatar
Vi er ikke længere verdens lykkeligste land Samfundsproblemer Joakim Joakim's Avatar
One Direction Hvalpekuldet:) Samfundsproblemer Jaqueline Jaqueline's Avatar
Socialt udsatte Fri debat: Politik & Samfund Joakim Joakim's Avatar
Redder barns liv,og dør... Fri debat: Politik & Samfund Jaqueline Jaqueline's Avatar
Skotterne stemte NEJ til uafhængighed! Fri debat: Politik & Samfund ScienceBitch! ScienceBitch!'s Avatar
Et Justitsmord !. Jura & Lovgivning Joakim Joakim's Avatar
Udgifter til indvandrere stiger Fri debat: Politik & Samfund Miniprofil888 Miniprofil888's Avatar
Bærbar går i sort Fri debat: Computer/Internet wizcarlo wizcarlo's Avatar
Smartphone fodgængersti Fri debat: Politik & Samfund fuerzzz fuerzzz's Avatar
Islams håndlangere - og os! Fri debat: Politik & Samfund wizcarlo wizcarlo's Avatar
Dejligt med nye 'ansigter' - ik' Sol...? SOL debat Joakim Joakim's Avatar
Venstre-politiker igen fanget i usandheder Samfundsproblemer 123456+ 123456+'s Avatar