6 timers pendling pr. dag - fremtiden for almindelige medarbejdere i København?

LesterCrest 3 dage 14 timer siden 26

6 timers pendling pr. dag - fremtiden for almindelige medarbejdere i København?

Jeg så lige denne artikel på BBC omkring kinesere som pendler til job. Huspriserne har tvunget dem ud af byen, så folk i almindelige butiks- og kontorjob pendler op til 6 timer pr. dag.

http://www.bbc.com/capital/story/20170221-the-gruelling-six-hour-commute...

Hvad med vores byer. Fattige bliver bogstavelig talt drevet ud af byen, da der ikke er lejligheder at få medmindre at man får en TV-station til at hjælpe en og de har også svært ved det. Nogle kommuner er meget aktive til at få folk fra Hovedstadsområdet til Lolland.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/kommune-sender-fatt...

Togturen fra Nakskov til København tager 3 timer inklusive 1 skift. Er det fremtiden for de butiksansatte og kontoransatte som arbejder i almndelige jobs?

Nøgleord: 
henrik42 3 dage 14 timer siden

Desværre bliver det jo resultatet med en socialdemokratisk over borgmester som ikke ønsker boliger til dem med de laveste lønninger!!! Typisk socialdemokratisk at pisse på de almindelige arbejder!!!!

Ved 3 dage 11 timer siden

Det sker, når man bygger byer forkert i hjørner, frem for på stribe, midt i et område - som i Holland og i Ruhr området.

Terrence 3 dage 11 timer siden

Dem der komme efter billige boliger er ikke folk med arbejdsevne, tværtimod, er det socialt belastede dyre familier.
Vi er forsvindende få der bidrager, mange arbejder for kommunen det er bare pengebytteri, alene i år er der kommet 300 nye sociale tilfælde til, Lolland kommune har intet at bruge overførselsindkomster i lejeboligerne til, tværtimod, skal der folk herned der køber og passe ejendommen, lægge penge i ejendomsskat og ejendomsværdiskat.
Det gør intet godt for området, at her er for mange bumser med boligsikring og overførselsindkomst.
Ingen ved sine fulde fem bosætter sig i Nakskov for at pendle med tog, her har 98 % af os mere end en bil i husstanden, du kan ikke komme rundt uden.
 

Luk kommentar
LesterCrest 3 dage 2 timer siden

Jævnfør google maps vil en tur i bilen fra Nakskov til Københavns centrum tage mellem 2 - 3 timer hvis der er ankomst klokken 8 i København. Motorvejene omkring København lukker typisk ned omkring klokken 7 og op igen klokken 9 grundet myldretid. Der er faktisk ingen tid sparet ved at køre bil hele vejen. Samtidig er det 173 kilometer hver vej. For langt for en el-bil. En minibil kører omkring 24 km pr. liter. Det er en udgift på lidt over 70 kroner hver vej i benzin. Transportfradraget falder i disse år. Der skal en pæn hyre til for at det kan betale sig at gå på arbejde i København med bopæl på Lolland.

Luk kommentar
olejensen 3 dage 2 timer siden

LesterCrest.
Hvis man fjernede kørselsfradraget, så ville folk nok tænke sig en ekstra gang om, lige nu er det Ca.1,94-Kr Pr Km, prøv at gange det med 20.000-biler, gange Ca. 300-Km hver dag.
Og med Ca.24-Km Pr L, så er det en "god" forretning at køre selv, det bør stoppes.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen

Luk kommentar
Terrence 3 dage 1 time siden

Hvad skal han gange med 20,000 biler dagligt for , efter som der ikke en gang er 4000 der pedler her fra.

Med skatteværdien for et kørselsfradrag er det reele beløb der kan fartrækkes  58 øre pr km, man skal da have så lav hjernekacitet som dig for at tro det er god forretning, og bortset fra det, så skal du være glad for vi er nogen de kan arbejde, ellers havde du ikke kunne snylte størstedelen af dit liv.

Man skal af med typer som dig her, I gør Lolland uattraktiv og dyr skattemæssigt.

Terrence 3 dage 1 time siden

Men som jeg skrev tidligere, så er det ikke folk der vil arbejde der kommer til her.
Hvis det skal stoppes, så skal alt det gamle lort de lejer sig ind i jævnes med jorden, så her kun bor folk med ejerbolig.

Virksomheder tøver med at lægge sig her, for er ikke megen brugbar arbejdskraft, og det hjælper ikke at de der kommer til er langtidsldige, og førtidspensionskandidater.

 

Luk kommentar
LesterCrest 3 dage 45 minutter siden

Jeg ved at der i forbindelse med immigrant-krisen blev gjort en del for at fortælle hvordan Danmark også er, så ikke for mange blev lokket hertil. En side som blev referet meget i udlandet var en billed-samling af huse ude i "Den rådne banan" som nogle vælger at kalde de dele af Danmark, hvor der skal rives huse ned, som du skriver.

https://www.pinterest.dk/knudk/the-rotten-banana

Men hvad med stats-arbejdspladser? Kunne det ikke vende udviklingen? Jeg ved at skat trænede tidligere kranførere til at håndtere udbetalinger af overskyden skat

http://www.denoffentlige.dk/forbund-advarer-mod-flytte-statslige-job-til...

Selv om det ledte til en mindre skandale, så var det et bump på vejen. Kunne udflytning af ministerier ikke hjælpe på sagen?

 

Luk kommentar
Terrence 2 dage 23 timer siden

Med den lille arbejdsstyrke her er tilrådighed, nej.

De værste udlejningsboliger skal jævnes med jorden, her er heldigvis nogen af landmændene der jævner de faldefærdige huse når de opkøber jord, men nogen af dem udlejer også til de værste subjekter.
Den forretning skal stoppes, så skal øen nok klare sig.
Der er kommet flere virkshomheder til her, men det klientet lejeboligerene tiltrækker kan ikke bruges på arbejdsmarked,heldigvis pendler der næsten ligeså mange herned nordfra som der kører den anden vej, så virksomhederne kan få kvalificeret arbejdskraft.

olejensen 3 dage 2 timer siden

LesterCrest.
Det betyder ikke noget at de svageste borger flytter til F.eks Lolland, HVIS det var statens opgave at betale det de skal havde, problemet er at Kbh betaler, husleje, indskud og det de skal havde de første 3-måneder, og derefter er det så Lollandskommunes problem, det er der fejlen ligger.
Var det statens opgave, og alle fik det samme udbetalt uanset hvor de boede, så ville de kunne hjælpe ydereområderne/være en gevinst for kommunerne i ydereområderne.
Og den med at de bruger 3/6-timer hver dag til og fra arbejdet!, det var nemt at klare, tving virksomhederne til at lægge deres fabrikker udenfor Kbh, der køre Ca.(læste det et eller andet sted engang.) 20.000-biler ind til Kbh hver dag bare på sydmotorvejen, tænk lige på det, 20.000-gange 20-liter brandstof hver dag à-Ca. 10-Kr, Ca. 400.000-liter brandstof hver dag, Ca.4-milioner-Kr bare på brandstof, og tænk på alt den CO2 de udleder.
20.000-biler der i gennemsnit bruger 5-timer hver dag, det er 100.000-timer hver dag at folk bruger på transport, tænk hvis de i stedet for kunne cykle på arbejdet, og de så brugte den tid på at arbejde, de ville jo næsten kunne tjene det samme ved kun at få det halve i løn.
En at årsagerne til at virksomhederne klumper sig sammen i Kbh er, at det er "fint" at havde en virksomhed i Kbh, og at selskabsskatten er mindre i Kbh, så virksomhederne tjener på at ligge i Kbh, regningen bliver så sendt til alle danskerne, i form af at der hele tiden skal laves større og større motorveje, forestil dig, at der ikke var nogen der skulle bruge Ca.5-timer hver dag til og fra arbejdet på motorvejene, de ville jo næsten være tomme hver dag, hvad ville samfundet ikke kunne tjene på det, der er ingen fordele ved at virksomhederne patu skal ligge i Kbh for den almindelige dansker, kun udgifter.
Venlig Hilsen Godt nytår. Poul Jørgensen

Luk kommentar
LesterCrest 3 dage 1 time siden

Jeg kan se din pointe, men det er ikke kun virksomhederne som klumper sig sammen i København. Det gør uddannelsesstederne også. Der skulle være et universitet på Lolland. Oprindelig var det meningen at universitetet jævnfør den originale fingerplan fra 1947 skulle være flyttet til Høje Taastrup for man skulle have etableret en super-campus lignende DTU i Lyngby. Så kom Urban Hansen til og han ødelagde udflytningen resulterende i dyrt byggeri flere steder i København. Der er p.t. en skandale med Niels Bohr bygningen hvor man havde fået udlændinge til at lave udsugningen og da deres løn udbetales i glasperler havde de ikke evnerne til at installere det og nu skal alt ud af den nye bygning igen.

Istedet for denne super-campus fik vi så RUC, som i en optimal verden måske skulle have været kaldt NUC placeret i nær Næstved, da det er den eneste by i det gamle Storstrøms amt med bare noglelunde OK tog-forbindelser. Da mange moderne virksomheder har akademikere ansat, så vil de gerne kunne gå lige fra skolen til arbejdet uden at flytte, så de kan fortsætte med at pleje deres cafe-liv. Det går så ud over deres kollegaer - de almindelige arbejdere i virksomhederne. Min nevø arbejder på Islands Brygge. Han bruger 1,5 time pr. vej til job. Alle hans kollegaer er fra Copenhagen Business School og de cykler til arbejde. De ville aldrig acceptere at firmaet flyttede ud til Glostrup.

Så virksomhederne placerer sig efter pres fra de højtuddannede. Faktisk kan staten vende udviklingen for de kunne flytte statsarbejdspladser til Lolland nær en togstation f.eks. i Rødby. De kunne pålægge universiteterne at lave en filial af universiteterne, hvor der kunne undervises via video link på storskærme så professorerne kunne undgå ydmygelsen ved at køre ud i landet samtidig med at der så blev etableret et studiemiljø.

Staten skal gå forrest. Man har forsøgt sig med egnsudviklingsstøtte, men selv et gumpetungt foretagende som EU har fundet ud af at der istedet er tale om svindel, så det system er slut.

quintessential 2 dage 20 timer siden

Hvordan kan man på Lolland stoppe driftige folk, der på et frit og liberalt marked opkøber huse med udlejning for øje?  Lolland ser jo ud til at være et fint eksportmarked for offentlig forsørgede.
http://danmarkpaavippen.dk/eksport-af-sociale-klienter-hovedstadskommune...

Luk kommentar
henrik42 2 dage 20 timer siden

Quint. Selv du må da kunne se det urimelige i at det socialdemokratiske København ikke ønsker at tage vare på de mennesker deres politik har sat udenfor arbejdsmarkedet!!

Luk kommentar
olejensen 2 dage 19 timer siden

Henrik42.
Der er du inde på noget af det rigtige, for i grove træk er det jo det der sker i dag.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen

quintessential 1 dag 20 timer siden

Du er enig med socialdemokraterne!!!
Socialdemokratiets kommunalordfører Magnus Heunicke kalder kommunernes økonomiske støtte til sociale klienter, der flytter til Lolland, for noget svineri, der skal stoppes nu
Højest overraskende men glædeligt.
2 ud af 3 eksempler på eksport af kontanthjælpsmodtagere stammer fra bogerligt styrede kommuner! (Køge  og Gentofte)
Vil du så stoppe almindelige mennesker fra at investere i fast ejendom og derved intervenere i et frit liberalt marked!!
Er du blevet kommunist?

Luk kommentar
Terrence 1 dag 19 timer siden

De bistandsklienter der sendes herned køber ikke ejendom, de lejer sig ind,så hvad stopper Henrik42?
 

Luk kommentar
Terrence 1 dag 16 timer siden

Lolland kommune har givet mange elscootere til de handicappede hernede, men de giver ikke til en som ham der har et mentalt handicap, så han måtte selv punge ud.
Godt de ikke bruger mine skattepenge på den slags plat.

Han har vist selv en ide om den er gal.
Tommy. hvis du og "konen" en dag kommer forbi Lolland, så har jeg plads til "lidt" overnatning til Jer  Smile , det vil glæde mig hvis I kikker forbi. Tommy, jeg kan ikke huske navne mere, jeg kom tilskade i 1985, og der mistede jeg evnen til at huske navne og personer, men jeg kan huske da min far(Jørgen) og jeg var ovre til et GULD-bryllup i Randers, ved gud hvor jeg savner mine forældre og jer fra Jylland, men jeg er ikke så social ,, jeg er Pga, ulykkerne i 1985 blevet bange for andre mennesker, men jeg savner Jer virkeligt, bare det at I altid har holdt sammen, det et noget man kun kan se frem til, derfor savner jeg "jer" "jyder", det har jeg gjort hele mit liv, far/Jørgen var meget af få ord, men alle ord om Jer var altid positiv
e og med kærlighed . Kærlig Hilsen Poul Jørgensen

1
 
Administrer
Synes godt om
 · Svar · 1 å
 
 

quintessential 20 timer 39 minutter siden

Nej kontanthjælpsmodtagerne køber ikke fast ejendom, det kan enhver idiot regne ud.
Det gør derimod driftige folk der så kan leje husene ud til bemeldte klienter og tjene en skilling på det.
Disse private udlejere agerer i et frit og liberalt marked og så spørger jeg blot gøjen om han vil stoppe denne mulighed.for udlejning.

Terrence 18 timer 18 minutter siden

Hvad spørger du ham så for om han har problemer med almindelige mennesker køber ejendom hernede, hvis du i virkelighed mener boligspekulater.

quintessential 17 timer 6 minutter siden

Fordi det er ligegyldigt.
.

henrik42 17 timer 9 minutter siden

Quint. Det er da muligt at jeg er enig med Socialdemokraterne på nogle områder.
Stoppe mennesker fra at investere i fast ejendom???? Hvad snakker du om!!!
Nej det er det modsatte der skal til!! Mange flere ejerboliger til den almindelige arbejder.. Men som altid er de socialdemokratiske kommuner ikke på den med de laveste lønninger side!!
Fiasko Frank Jensen har fundet ud af at det ikke er Socialdemokratiet dem med de laveste lønninger stemmer på!!!

LesterCrest 1 dag 15 timer siden

Jeg kan se at nogle lokale på Lolland ser udflytningen af statsjobs som den store chance for området. Mener I at det kan skabe så mange nye jobs at de lange pendlerstrækninger kan minimeres?

http://ordinarydane.over-blog.com/2018/01/at-new-year-this-time-2018-awa...

Luk kommentar
Terrence 1 dag 13 timer siden

'Det kommer vel an på om de 3600 er kvalificeret, de fleste af de pendlere er håndværkere.

Luk kommentar
LesterCrest 1 time 6 minutter siden

Hvis en kranfører kan trænes til at revidere store multi-nationale virksomheder og udbetale udbytteskat, hvilket Skat var nød til at køre, da man ikke finder ret mange revisorer med erfaring i Ringkøbing, så kan det vel også ske på Lolland. Husk at det kun kræver 9'ende klasses afgangseksamen at være skatteminister.

http://www.denoffentlige.dk/forbund-advarer-mod-flytte-statslige-job-til...

https://www.dr.dk/nyheder/politik/portraet-den-nye-skatteminister-er-ikk...

 

Luk kommentar
Terrence 40 minutter 59 sekunder siden

Ja, det kan man da i teorien.
Men nu er det der blive eksporteret herned, arbejdssky elementer, så sandsynligheden for de kan omskoles er lille.