Hej!

ftg 1 uge 6 dage siden 110

Hej!

Hvad synes I om urolighederne i Hamborg?
Med venlig hilsen, ftg.

Nøgleord: 
marquien 1 uge 6 dage siden

Fjolser, vand og brød, og regelmæssig  tæsk.

henrik42 1 uge 6 dage siden

Ftg. Hvad synes du og Jehovas vidner om homoseksualitet????
Er der mange homoseksuelle par som er Jehovas vidner?????

Luk kommentar
ftg 1 uge 6 dage siden

Vi forsøger på at leve et rent liv, hvorfor?

Luk kommentar

Ftg. Er man uren hvis man er homoseksuel?????

Luk kommentar
Musse38 1 uge 6 dage siden

Henrik42, det er da noget mærkeligt noget, at du pludselig skal spore samtalen over på Jehovas Vidner og homoseksualitet. Hvorfor opretter du ikke en selvstændig debat om det, hvis du er så interesseret i det? Den her debat handler om urolighederne i Hamborg, og hvis du ikke kan finde på noget interessant at skrive om det, så bare lad være med at kommentere. Tak!

Luk kommentar
henrik42 1 uge 5 dage siden

Hej Merete. Jeg er da sådan set rigemelig ligeglad.....

kurt larsen 1 uge 6 dage siden

.
ftg...En fyr ved navn Glanowski havde forleden et indlæg i den der tråd.. du ve´ nok.   Men han afsluttede indlægget med et "Med venlig hilsen, ftg.". Kender du noget til det?

Luk kommentar
ftg 1 uge 6 dage siden

Jeg ville bare lige høre om urolighederne i Hamborg, om I har en eller anden mening om det? Vi får jo altid at vide hvor slemme muslimerne er, men hvad nu, når det er nogen af vores egne?
Var det ikke 476 politibetjente der var blevet sårede? Jeg tror det var noget i den retning.
Med venlig hilsen, ftg.

Luk kommentar

Ftg.
Jeg ville bare lige høre om man er uren som homoseksuel??????
Det er bare fordi Jehovas vidner hævder at være kærlige???????
Og med hensyn til Hamborg.... Hvor ved du fra at en stor del af demonstranterne ikke er muslimer????????
Kan man få nogle svar???????
Eller er du ligesom 17???????
Bare skriver uden nogen som helst ide om hvad du.skiver om????????

Luk kommentar
ftg 1 uge 6 dage siden

Det har intet med sagen at gøre, Henrik, du kan læse nyhederne i aviserne.

Luk kommentar

Ftg. Sagen????
Hvor mange af demonstranterne var muslimer???? Hvor mange var kristne?????
Ved du noget om det??????????
Det er jo de samme tosser som ikke vil lade højrefløjen demonstrerer imod den massive indvandring. Og derfor angriber fredlige demonstranter....
Er det Jehovas vidner som har fået dig til at være utroværdig?????
Hvad med homoseksuelle i jehovas vidner??????????.
Hvor er kærligheden henne???????
Eller er det så som så med kærlighed i kulten Jehovas vidner????????
Kan man få nogle svar????????
Jeg har da aldrig diskuteret med en der er så flov over sin tro som ftg.....

ftg 1 uge 6 dage siden

Henrik vil gerne vide hvor mange homoseksuelle der er blevet Jehovas Vidner.
Dette kan jeg ikke svare på, for jeg ved det ikke, men nogle vil der være, for vi er
omkring 8,5 millioner Jehovas Vidner på jorden.
Henrik vil også gerne vide om de er urene?
Nej, naturligvis ikke, de er rene.
Endelig har Henrik aldrig mødt nogen der er så flov over sin tro som jeg er.
Det er meget mærkeligt, for jeg er stolt over at være et af Jehovas Vidner,
hvis ikke, så ville jeg slet ikke skrive her.
Med venlig hilsen, ftg.

Musse38 1 uge 6 dage siden

Det er noget svineri. Selvfølgelig skal man have lov til at demonstrere, men i et demokrati bør det ikke være nødvendigt med kasteskyts og ildpåsættelser. Der er ingen undskyldninger, og jeg håber de skyldige bliver fundet og retsforfulgt, selvom det sikkert bliver svært.

Bh. Merete

rainman14 1 uge 5 dage siden

Helt enig,- men først efter en grundig identification (fingeraftryk, DNA) f
Dernæst TVINGES de efter de under strengt opsyn til at ryddet op efter sig.
Dernæst skal de påløbne udgifter efter deres hærværk, tyveri og bilafbrændinger fordeles ligeligt imellem dem, fuldstændig uanset køn, nationalitet og andre dårlige undskyldninger.

Luk kommentar
dandegn 1 uge 4 dage siden

Ad taubna14 uha hvor du kan. Skal de så også tvinges til at melde sig ind en militaristisk sekt hvor renlighed og lovlydighed er vejen til frelse ???

kurt larsen 1 uge 5 dage siden

Henrik 42.  Lad nu vores gode ven, ftg, være i fred.  Du ved, jeg ved,  well..  så godt som alle andre ved, at når samme ftg ikke svarer på spørgsmål ham stillet, er det fordi han erkender defeat eller har dårlig samvittighed eller måske oven i købet.. noget at skjule
.
ftg...En fyr ved navn Glanowski havde forleden et indlæg i den der tråd.. du ve´ nok.   Men han afsluttede indlægget med et "Med venlig hilsen, ftg.". Kender du noget til det?

Luk kommentar
ftg 1 uge 5 dage siden

Vel gør I ej. Det er jeres motiver der er forkerte. Jehovas Vidner er ikke imod homoseksuelle, vi ved at mennesker er i stand til at forandre sig, og det er der også nogle der gør. Iøvrigt er ordet "homoseksuel" blot en etikette man klistrer på mennesker der gør noget der bibelsk set er forkert. Homoseksuelle er mennesker, som man har stemplet: "Homoseksuel!"
Med venlig hilsen, ftg.

kurt larsen 1 uge 5 dage siden

ftg, du siger at...."homosexualitet er noget, der bibelsk set er forkert......".
.
Med andre ord, et emne gud haver taget stilling til.
.
Hvilket så igen nødvendigvis må  betyde, at med mindre en homosexuel ikke angrer OG undskylder, at gud haver ladet ham blive  født som homosexuel inden han udånder, så kommer samme homosexuelle ikke i himmerriget.... og det uanset.  
.
Er det ikke indholdet af hvad du siger?
.
Og så endnu engang....... En fyr ved navn Glanowski havde forleden et indlæg i den der tråd.. du ve´ nok. Men han afsluttede indlægget med et "Med venlig hilsen, ftg.". Kender du noget til det?

Luk kommentar
ftg 1 uge 5 dage siden

Du tror muligvis at man er født homoseksuel, men det gør jeg ikke.
Med venlig hilsen, ftg.

kurt larsen 1 uge 4 dage siden

Lad mig omformulere spørgsmålet.
.
Hvilket så igen nødvendigvis må betyde, at med mindre en homosexuel ikke angrer OG undskylder, at gud haver ført ham på sporet af en h-sexuel tilværelse inden han udånder, så kommer samme homosexuelle ikke i himmerriget.... og det uanset. For gud kunne jo have hindret det.  For gud kan jo alt..  Ka´ han ik´?  eller vil han bare ikke?
.
Og så endnu engang....... En fyr ved navn Glanowski havde forleden et indlæg i den der tråd.. du ve´ nok. Men han afsluttede indlægget med et "Med venlig hilsen, ftg.". Kender du noget til det?.
.
  Er det fordi du i tidernes morgen brugte dette alias?  Fair enok.. men så bare sig det.

Luk kommentar
ftg 1 uge 4 dage siden

Gud skabte først manden. Derefter skabte han kvinden af væv fra mandens ribben, måske var det kun en enkelt lille celle, vi ved det ikke. Efter dette førte han kvinden hen til manden og gav dem befaling om at opfylde jorden. Videre siges der: Af den grund forlader en mand sin fader og sin moder, og han skal holde sig til sin hustru, og de to skal blive ét kød.
Med venlig hilsen, ftg.

Natara 1 uge 4 dage siden

Synes det er forfærdeligt med alle de tilskadekomne...

Luk kommentar
ftg 1 uge 4 dage siden

Ja, det er en trist udvikling.

Luk kommentar
henrik42 1 uge 4 dage siden

Ftg. Syntes du det er en kærlig holdning til homoseksuelle????
Syntes du det er en tolerant holdning til homoseksuelle?????
Det er jo en syg tro du har. En kræftsvulst....

Luk kommentar
ftg 1 uge 4 dage siden

Ja, Jehovas Vidner viser kærlighed overfor alle mennesker, uanset deres sociale, religiøse eller etniske baggrund.
Med venlig hilsen, ftg.

Luk kommentar

Ftg. Men ikke homoseksuelle????? Det er jo ikke noget man er født som.... Hahahahahaha. Det er rigtigt flot.....
En syg syg tro, Jehovas vidner... En kræftsvulst....
Jeg forstår godt at du er flov over din tro.
Og at jeg derfor skulle spørge så mange gange for at få et ærligt svar....

ftg 1 uge 4 dage siden

Jamen det er da meget bekvemt at sige  at homoseksualitet er medfødt, men så er pædofili vel også medfødt?
Jeg kunne da godt tænke mig at høre, hvad mener du om pædofili?
Er det medfødt?
Med venlig hilsen, ftg.

Ftg. Sammenligner du pædofile og homoseksuelle???????

ftg 1 uge 4 dage siden

Jeg beder om din ærlige mening. Hvis homoseksualitet er medfødt, hvad så med pædofili?
Med venlig hilsen, ftg.

Ftg. Min ærlige mening er at hvis en homoseksuel er pædofil er han syg i hovedet. Jeg vil ikke ned på dit niveau og sammenligne homoseksuelle og pædofili.... Sex med børn er altid et overgreb, og kan ikke sammenlignes med homoseksuelle...

ftg 1 uge 4 dage siden

Mit spørgsmål lyder: 
Er det medfødt, eller er det ikke medfødt?
Med venlig hilsen, ftg.

henrik42 1 uge 3 dage siden

Ftg. Jeg er da fuldstændig ligeglad med om pædofili er medfødt eller ej... Det er jo et overgreb på børn.... Jeg synes det er afskyeligt at du prøver at sammenligne homoseksuelle og pædofile... Det er meget muligt at du har et umenneskeligt syn på homoseksuelle og derfor prøver at sammenligne disse...
Det er jo tydeligt at Jehovas vidner er en tro som undertrykker andre og prøver ligesom nazisterne at undertrykke visse befolkningsgrupper....
En kræftsvulst..

ftg 1 uge 3 dage siden

Jeg tror ikke på at pædofili er medfødt, lige så lidt som jeg tror at homoseksualitet er det. Jeg tror at grundlaget for vor senere adfærd bliver lagt i barndommen og i den tidlige ungdom, men også at den kan ændre sig senere hen i livet.
Med venlig hilsen, ftg.

Det skal jeg lige forstå. Så homoseksuelle har haft en god barndom?? Eller har alle homoseksuelle haft en dårlig barndom????? Og hvorfor i alverden skulle homoseksuelle have lyst til at"ændre" sig??
Det er jo en syg tro du har...

ftg 1 uge 3 dage siden

Jeg tror at barndommen er forskellig for hver eneste af os, men at barndommen har langt større betydning for vor senere adfærd end de fleste af os forestiller os.
Med venlig hilsen, ftg.

Ftg. Og hvilke barndoms oplevelser gør at man bliver homoseksuel????
Det er jo en helt vildt nedladenden holdning..
Det er jo en diskriminerende holdning Jehovas vidner har, det minder om nazismen...

ftg 1 uge 3 dage siden

Det tror jeg er forskelligt for hver enkelt, men der er jo ingen forskel på en homoseksuel og en heteroseksuel rent fysisk. Det er kun i sindet, det vil sige i éns tanker og følelser.
Med venlig hilsen, ftg.

fruppe 1 uge 3 dage siden

Så længe de demonstrerer mod sekten Jehovas Vidner er det fint nok.

Luk kommentar

Ftg. Det var dog en forskruet tankegang... Var det ikke også det nazisterne hævdede????
Så du mener altså at man bare kan lade være med at være homoseksuel????

Luk kommentar
ftg 1 uge 3 dage siden

Og til henrik.
Jeg kan ikke svare dig på hvad nazisterne hævdede, for jeg er ikke nazist.

Luk kommentar

Ftg. Det er ellers noget af en nedladenden holdning du og Jehovas vidner har til andre mennesker.... Det kunne godt minde om nazisterne....
Men mener du virkeligt at man bare kan lade være med at være homoseksuel?????

Luk kommentar
ftg 1 uge 3 dage siden

Om jeg mener at mennesker kan forandre sig?  
Ja, naturligvis.
Med venlig hilsen, ftg

Ftg. Ja der er håb for dig. Jeg tror også at du kan forandre dig. Men det var ikke det jeg spurgte om...
Tror du at man bare kan vælge om man vil være homoseksuel eller ej????

ftg 1 uge 3 dage siden

Nogle har måske selv valgt det, men jeg tror at de fleste er blevet det, uden at de selv har været klar over det.
Med venlig hilsen, ftg.

Ftg. Er blevet det. Hahahahahaha. Det er sku da ikke noget man bliver. Det er noget som man er.....
Kan du være mere nedladende?????

ftg 1 uge 3 dage siden

Nogle er det, andre bliver det, der er også nogle der aldrig har været det.
Med venlig hilsen, ftg.

ftg 1 uge 3 dage siden

Du forstår i det mindste hvad debatten drejer sig om, men nu var der ingen Jehovas Vidner der deltog i optøjerne,
for Jehovas Vidner er politisk neutrale.
Med venlig hilsen, ftg.

kurt larsen 1 uge 3 dage siden

"Jeg tror at grundlaget for vor senere adfærd bliver lagt i barndommen og i den tidlige ungdom, men også at den kan ændre sig senere hen i livet."
.

ftg... nu er du på sporet af noget helt rigtigt.  For hvis vi ser bort fra det genetiske, så er vi alle, resultatet af tilfældigheder.   Og med tilfældighed mener jeg  hvad der er på vej, men bare ikke kan ses. 

.

Og hvad der er på vej, kan være noget mikroskopisk eller noget  gigantisk. Men som kortene er blandet, så ER det på vej.

.

Er man homosexuel, skyldes det noget genetisk. Er man et dumt svin eller en flinker fyr, er det udelukkende "tilfældige" hændelser, der ligger til grund for disse personligheder.

.

Så derfor... når vi fordømmer andres egenskaber, sexuelle eller ikke-sexuelle, skal vi så ikke samtidig takke vor gud og skaber (bare en talemåde) for at vi er født med egenskaber, der gør, at vi ikke behøver at skjule os.?

Luk kommentar
ftg 1 uge 3 dage siden

Ting danner vane, men der kan være så mange årsager til at man bliver homoseksuel.
Med venlig hilsen, ftg.

ftg 1 uge 3 dage siden

Vanens magt er stor, Kurt. En handling bliver til en vane når den gentages. Der er ingen forskel på en homoseksuel og en heteroseksuel rent fysisk, de kan begge få børn hvis de gå i seng med en fra det modsatte køn.
Med venlig hilsen, ftg.

kurt larsen 1 uge 3 dage siden

ftg, du siger at:
Ting danner vane, men der kan være så mange årsager til at man bliver homoseksuel."
,

Mange?  nej da... its all in the genes. But even so, lad os antage du haver ret.  Skal min kære nabo, der er homosexuel, straffes og nægtes adgang til himmerriget fordi gud fra tid til anden lod ham blive påvirket og dermed førte ham bort fra guds sti.
.
Påvirkninger er noget, der  er baseret på "tilfældigheder". Det har ligget i kortene lige siden tidernes morgen, at det og det, ja hva´ som helst ville ske. Og er det tilfældet, så er det jo ikke længere nogen "tilfældighed". I hvert fald ikke for gud.  For du vil vel ikke bilde mig ind, at din guds vilje er baseret på tilfældigheder. 

Luk kommentar
ftg 1 uge 3 dage siden

Menneskene har vendt ryggen til Gud, og det er det der er årsagen til alle deres problemer. Gud har ikke skabt menneskene homoseksuelle, han har skabt dem med evnen til at få børn, og det var også derfor at han skabte de to køn.
Med venlig hilsen, ftg.

Luk kommentar
henrik42 1 uge 2 dage siden

Ftg. Så homoseksuelle er ikke som os andre skabt af Gud???? Nu er der jo ikke nogen af os som er skabt af Gud..... Og hvis man ikke er i stand til at få børn så er man heller ikke skabt af Gud????? Det er jo helt vildt så racistiske Jehovas vidner er.....

Luk kommentar
ftg 1 uge 2 dage siden

Han har skabt de to første mennesker. Hvis de havde været homoseksuelle, så ville du ikke have været her i dag.
Med venlig hilsen, ftg.

Luk kommentar
henrik42 1 uge 2 dage siden

Ftg. Jehovas vidner er jo racistiske...... Sikke en forfærdelig religion....

ftg 1 uge 2 dage siden

Ja, jeg er ihvertfald taknemmelig over at kunne være et af Jehovas Vidner. 
Det har jeg været i efterhånden mange år nu, og det har jeg været meget glad for.
Med venlig hilsen, ftg.

henrik42 1 uge 1 dag siden

Ftg. Ja det er jo de færreste racistister det er flove over det. Det gør det jo ikke mindre usmageligt

ftg 1 uge 1 dag siden

Du mener at jeg er racistisk fordi jeg godt kan lide flygtninge, ikke har noget imod indvandrere og mennesker fra andre kulturer?
En Interessant tanke må jeg nok sige.
Med venlig hilsen, ftg.

kurt larsen 1 uge 2 dage siden

Ja, men det var da gud, der fra tid til anden lod min kære nabo blive påvirket af ting, der var/er styret af gud og hvor så disse "tilfældige" påvirkninger så gjorde, at min nabo bliver nægtet adgang til himmerriger, men istedet forvist til et sted i den modsatte retning.
.
Det er rent faktisk det jeg ønskede du skulle tage stilling til.  Og intet andet.  Var det ikke gud, der førte naboen i de "tilfældige" retninger med de dertil hørende påvirkninger?

Luk kommentar
ftg 1 uge 2 dage siden

Nej, det er ikke Gud der styrer jorden, det er menneskene, og de gør det ikke særligt godt, og med hensyn til himmeriget, eller himlenes rige, så er det ikke et sted menneskene kommer hen, men en regering, en himmelsk regering, der vil genoprette freden her på jorden.
Med venlig hilsen, ftg.

Gud skabte manden og den fagre mø med hensigt på,  at de skulle avle børn. At de så i hvisse tilfælde ikke kunne få børn, er ikke fordi gud haver fejlet, men på grund af nogle tilfældigheder udenfor guds rækkevidde.    Og kan derfor tilgives..
.
Anderledes med min tidligere nævnte nabo. Han løb ind i tilfældigheder, der var inden for guds rækkevidde og kan derfor ingen frelse få.  Med mindre selvfølgelig han skulle løbe ind i andre tilfældigheder, der vil rette op på de genetiske småskavanker  gud haver ladet ham blive født med.
.
Det er rent   faktisk indholdet af hvad du siger.

Luk kommentar
ftg 1 uge 2 dage siden

Gud skabte manden og den fagre mø i den hensigt at de skulle tage sig af jorden. Så langt kan vi blive enige. Det var denne mand, og det var denne fagre mø, der vendte Gud ryggen. Alle de fejl og mangler vi lider under idag skyldes degeneration. Den første mand og kvinde var skabt perfekte, det var hensigten at de skulle leve evigt, betingelsen var at de ville adlyde Gud. Det gjorde de ikke, de overtrådte Guds lov og derved begyndte de at ældes og at dø. Vi er deres efterkommere, og vi lider også under det som de gjorde dengang.
Med venlig hilsen, ftg.

RaskHans 1 uge 2 dage siden

De skal spules af vejen, hvis de ikke selv flytter sig.

X) Anderledes med min tidligere nævnte nabo. Han løb ind i tilfældigheder, der var inden for guds rækkevidde og kan derfor ingen frelse få.  Med mindre selvfølgelig han skulle løbe ind i andre tilfældigheder, der vil rette op på de genetiske småskavanker  gud haver ladet ham blive født med.

.

ftg... jeg og måske også andre, erkender, at du er expert i at undvige det essentielle. Som nu feks. i det ovenstående X-markerede afsnit. En mand og hans fagre mø kan grundet ”tilfældige” genetiske afvigelser, ikke få børn. Og det selvom det med børnene var guds ønske. Men pyt... no hard feelings. Hvis ellers de haver opført sig ordentligt, tager sct. Peter, når den tid kommer, venligt imod dem. Anderledes med min tidligere nabo. Ham lod gud også løbe ind i ”tilfældige” genetiske afvigelser, men det til trods, får han af sct. Peter at vide, at adgang er ham forment.

.

Synes du, at det er fair? Jeg skal her minde dig om, at du i tidligere indlæg har tilkendegivet, at biblen ikke modsiger videnskabelige facts og at genetiske afvigelser er et videnskabeligt faktum. Så derfor... er det fair, at døren bliver smækket i for næsen af ham?.

.

Siger du din ærlige mening, så lover jeg, at jeg ikke vil lade det gå videre til hovedkontoret for JV. Det bli´r mellem os.

Luk kommentar
ftg 1 uge 2 dage siden

Måske er det blot fordi du ikke forstår hvad det er jeg skriver.
Det var Adam og Eva der blev skabt af Gud. Vi andre er efterkommere af Adam og Eva. 
At give Gud skylden for Adam og Evas synd er ikke rigtigt, ligesom det ikke er rigtigt at give Gud skylden for følgerne af Adam og Evas synd.
Med venlig hilsen, ftg.

Og så endnu engang....... En fyr ved navn Glanowski havde for nu snart et stykke tid siden,et indlæg i en af dine andre tråde. Men han afsluttede indlægget med et "Med venlig hilsen, ftg.". Kender du noget til det?

Luk kommentar
ftg 1 uge 2 dage siden

Jeg vil hellere holde mig til det relevante.
Med venlig hilsen, ftg.

varones 1 uge 2 dage siden

Hvorfor demostrerer venstre radikale aktivister ikke foran Qatar`s ambassade fordi olie sheikerne kaster millioner efter privilegret sportsstjerner fra Europa?
Især Caroline Wozniacki og Thorbjørn Olesen burde tvinges til at bidrage til den danske statskasse. De skattesnyder burde vække harme hos alle aktivister.

kurt larsen 1 uge 1 dag siden

"det ikke er rigtigt at give Gud skylden for følgerne af Adam og Evas synd."
.
Som sagt... du er en mester i at undvige det essentielle i spørgsmål dig stillet..  Det jeg vil vide er hvorfor konsekvenserne for ikke at følge guds intentioner er forskellige. For de samme forseelser. 1) Tages der hensyn til hvem og hvad man er?.  ja eller nej
.
Guds intentioner med mand og kvinde var at manden skulle befrugte konen og at hun så efterfølgende skulle føde de børn der blev resultatet af dette.
:
Gud havde  aldrig haft til hensigt med sit skaberværk, at der skulle være kvinder, der ikke ønskede at få børn. Det samme med mænd. At der alligevel er nogle sådanne er jo i direkte strid mod guds intentioner.  2) Er det ej? ja eller nej
.
Men disse kan alligevel blive budt velkommen af sct. Peter, hvis de da ellers vel at mærke haver opført sig ordenligt. Men så´n er det ikke med min tidligere nævnte nabo. Han ka´ li´ mænd og haver aldrig haft sexuel omgang med kvinder, hvilket i parantese bemærket er synd for ham. Og fremavler derfor ikke børn. Når han nu engang står og banker på,  så vil han blive forment adgang.
.
Henviser biblen til undtagelser, hvor man, hvis man  ikke følger guds intentioner, så alligevel kan blive budt velkommen.?  3) ja eller nej
..
Havde mother Teresa børn. Havde hun tid til det.  Hvis ikke.... blev hun forment adgang? Alle de nonner, der findes på denne jord (må fted være med dem) de har jo ikke tid eller måske heller ikke lyst til at forsøge at få børn.  Bliver disse osse forment adgang. For med mindre biblen kan henvise til undtagelser, så bør det jo være så´n.  

Luk kommentar
ftg 1 uge 1 dag siden

Som slanger, står der i Bibelen, I skal være snilde som slanger. Hvad er det du gerne vil vide, Kurt?
Om Gud tilgiver synder? Svaret er: Ja, Gud tilgiver synder.

Med venlig hilsen, ftg.

Ftg. Næe det er din holdning til homoseksuelle der gør dig og Jehovas vidner til racistister.....
En meget interessant tanke at dette skulle være iorden, må jeg nok sige....

Luk kommentar
ftg 1 uge 1 dag siden

Homoseksuelle er mennesker som du og jeg, Henrik.
De er mennesker, og vi behandler dem som mennesker.
Med venlig hilsen, ftg.

Luk kommentar

Ftg. Selvfølgelig. Det ændrer jo ikke rigtigt på at du og Jehovas vidner har en racistisk holdning til homoseksuelle....

Luk kommentar
ftg 1 uge 1 dag siden

Måske skulle du kikke lidt på dig selv, og spekulere på hvem det egentlig er der er racistisk. Ihvertfald er det ikke Jehovas Vidner.
Med venlig hilsen, ftg

Ftg??? Jeg er da ikke racist... Det er jo ikke mig der dømmer andre mennesker som du og Jehovas vidner...
Sikke en tro som du har. Føj.

ftg 1 uge 23 timer siden

Det glæder mig at du ikke er racist,
det er jeg heller ikke.
Med venlig hilsen, ftg.

Natara 5 dage 7 timer siden

Racisme er et rimeligt misvisende ord,at bruge i den kontekst her
fra et kristent perspektiv er det ikke en ond ting,at advare folk mod synden
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-03-03-kristne-friskoler-til-elever-ud...
men det modsatte er svigt..........  

kurt larsen 1 uge 1 dag siden

ftg....Nu må dialogen mellem dig og henrik42 ikke være skyld i at du glemmer mine spørgsmål.

.

Anledningen til disse 3 nedenstående spørgsmål (skulle du have glemt dem) er at finde lidt længere oppe. Da guds påbud udelukkende handler om at få børn og der ikke er stillet nogen dispensationer for dette i udsigt,  så kunne overskriften til alle 3 spørgsmål  være  "hvorfor denne forskelsbehandling"
.
1) Tages der hensyn til hvem og hvad man er?. ja eller nej
.
2) Er det ej? ja eller nej.?
.
3) ja eller nej

.
Sku´ det mon være denne gang hvor jeg vil være i stand til at sige  "Got ya, by the balls"?  Somehow tror jeg det ikke,  Du skal nok finde en udvej.
..

Luk kommentar
henrik42 1 uge 22 timer siden

Ftg. Ja dine holdninger om homoseksuelle er jo tydeligt racistiske...

Luk kommentar
Natara 4 dage 9 timer siden

Men det er dine holdninger aldrig?
Relateret billede

kurt larsen 1 uge 23 timer siden

Du vil hellere holde dig til det relevante siger du.
.
Gælder det også for de 3 spørgsmål jeg just haver stillet dig? Hvis så, hvad er det, der gør dem irrelevante? 
.
Det vil jeg da blive glad for at få at vide, således, at   jeg kan formulere dem på en så´n  måde at du ikke kan andet end at finde dem relevante.

kurt larsen 1 uge 22 timer siden

Du vil hellere holde dig til det relevante siger du.
.
Gælder det også for de 3 spørgsmål jeg just haver stillet dig? Hvis så, hvad er det, der gør dem irrelevante? 
.
Det vil jeg da blive glad for at få at vide, således, at   jeg kan formulere dem på en så´n  måde at du ikke kan andet end at finde dem relevante.

Luk kommentar
ftg 1 uge 21 timer siden

Guds hensigt med mennesket var at det skulle opfylde jorden. Denne del af Guds hensigt er blevet gennemført, vi er nu mere end 7.518,517.422 mennesker på jorden.
Man behøver ikke at få børn for at opnå Guds godkendelse. Jesus fik for eksempel ikke børn.
Og så var der vidst et tredie spørgsmål, hvad var det lige at det gik ud på?
Med venlig hilsen, ftg.

Luk kommentar
ftg 1 uge 21 timer siden

Nå jo, så var der dit tredie spørgsmål, det drejede sig om noget med hensyn til din nabo. Her vil jeg vise dig et skriftsted fra Bibelen. Der står:
"Eller ved I ikke at uretfærdige ikke skal arve Guds rige? Bliv ikke vildledt. Hverken utugtige eller afgudsdyrkere eller ægteskabsbrydere eller mænd der bruges til unaturlige formål, eller mænd som ligger hos mænd, eller tyve eller havesyg eller drankere eller spottere eller udsugere skal arve Guds rige. Og dog er det sådan nogle af jer har været. Men I er blevet vasket rene, I er blevet helliget, og I er blevet erklæret retfærdige i vor herre Jesu Kristi navn og med vor Guds ånd." (1 Korinther 6:9-11)
Der var altså nogle af dem der boede i Korinth der havde været homoseksuelle, men de var blevet vasket rene og erklæret retfærdige i Jesu navn og ved Guds ånd.
Når noget sådant kunne lade sig gøre for dem der boede i Korinth, så kan det samme ske for din nabo.
Med venlig hilsen, ftg.

Luk kommentar
ftg 1 uge 20 timer siden

Svaret er altså: Man kan sagtens opnå Guds godkendelse, selvom man er homoseksuel.
Med venlig hilsen, ftg.

Luk kommentar
ftg 1 uge 15 timer siden

Her er svaret, skrevet af ftg.

henrik42 1 uge 14 timer siden

Ftg. Vasket rene???? Racisme....
Men selvfølgelig kan man opnå Guds godkendelse, selvom man er homoseksuel. Man kan blive gift som homoseksuel i i kirke og i den kristne tro....

ftg 1 uge 14 timer siden

Det ved jeg godt,
men det er ikke det samme som at opnå Guds godkendelse.
Med venlig hilsen, ftg.

henrik42 1 uge 13 timer siden

Ftg. Hvad mener du med vasket rene????
Og selvfølgelig har man opnået Guds godkendelse når man er gift som homoseksuel i Kristus navn..

ftg 1 uge 4 timer siden

De har angret deres synder, og opnået Guds tilgivelse.

henrik42 1 uge 4 timer siden

Ftg. Synder????! Og hvorfor skulle de ikke have Guds tilgivelse??????

ftg 1 uge 2 timer siden

Det er jo også det jeg skriver, Henrik. Jehova er en kærlig Gud, parat til at tilgive synder.
Med venlig hilsen, ftg.

henrik42 6 dage 23 timer siden

Ftg. Hvilke synder????????? Det er jo ikke en synd at være homoseksuel..... Så hvad snakker du om?????

ftg 6 dage 23 timer siden

Alle synder, de havde fået tilgivet alle deres synder, og det samme kan de mennesker der ønsker det også opnå idag.
Med venlig hilsen, ftg.

Natara 5 dage 6 timer siden

Når præster velsigner homoseksuelle par,så handler de ikke i Guds,men alene menneskers verdens ånd,så tilsidesætter man Gud,når man bøjer sig
nogle steder i Usa er der set flere eksempler på folk,der vil vies med hunde,og andre dyr det er ikke Guds vilje,at mennesker skal vies med dyr,have seksuelle udskejelser i kirken,eller vil vies med en fra sit eget køn det forkerte blir ikke rigtigt af det velsignes........

ftg 5 dage 4 timer siden

Nej, det er da klart. Det viser da bare at det er en frafalden kirke.
Med venlig hilsen, ftg.

kurt larsen 4 dage 18 timer siden

"Guds hensigt med mennesket var at det skulle opfylde jorden."

Og, antager jeg,  derfor sørgede han for, at kvinden han skabte var frugtbar.  Ligeledes, at manden han skabte kunne levere varen.

Meningen med dette var vel, at efterfølgende kvinder og mænd også skulle producere børn. Men det skulle så vise sig ikke at blive tilfældet.  Did he goof? eller hvad? I hvilken bibelsk paragraph står det skrevet,  helt præcist så det ikke kan misforståes,  at det var noget de ikke behøvede at spilde deres tid på?
.
"Man behøver ikke at få børn for at opnå Guds godkendelse" 

I så tilfælde...hvor i biblen står det skrevet.?
Da det ingen steder står, er at læse, så er det en fortolkning. Og fortolkninger kan der jo til hver en tid blive ændret på, I hvilken retning er afhængig af hvem, der "sidder ved roret" .
.
"Jesus fik for eksempel ikke børn."

At jesus ingen børn havde var måske fordi han var født af en jomfru      og den arvelige masse, der skulle sikre en ny forplantning,  derfor ikke blev overført.
.
".......I er blevet erklæret retfærdige i vor herre Jesu Kristi navn og med vor Guds ånd." (1 Korinther 6:9-11) .... osv osv"

Det forstår jeg ikke.  Det må så betyde, at uanset hvem man er, uanset hvad man haver gjort, sågar uanset hvilken gud man så end tror på.. hvis nogen i det hele taget.... så bliver man af sct Peter budt velkommen.  

Luk kommentar
ftg 4 dage 17 timer siden

Nej, det vil sige at der i den kristne menighed i Korint var nogle der havde været homoseksuelle, men nu havde de lært sandheden at kende, havde omvendt sig og var blevet optaget i den kristne menighed. 
Dit andet spørgsmål: Hvor i Bibelen står der skrevet at man ikke behøver at få børn for at opnå Guds godkendelse? Det står der skrevet flere forskellige steder. For eksempel sagde Jesus:
"Ikke alle giver rum for det der er sagt, kun de der har gaven. For der er eunukker der er født sådan fra moders liv, og der er eunukker som af mennesker er gjort til eunukker, og der er eunukker som selv har gjort sig til eunukker på grund af himlenes rige. Lad den der kan give rum for det, give rum for det." (Mattæus 19:11-12)
En eunuk er én der lever seksuelt afholdende.
Med venlig hilsen, ftg.

Luk kommentar
henrik42 4 dage 3 timer siden

Ftg. Du er jo kæmpe Racist..... Føj hvor en tro....

kurt larsen 3 dage 21 timer siden

ftg..  du siger at: ." Men I er blevet vasket rene, I er blevet helliget, og I er blevet erklæret retfærdige i vor herre Jesu Kristi navn og med vor Guds ånd." (1 Korinther 6:9-11)
Der var altså nogle af dem der boede i Korinth der havde været homoseksuelle, men de var blevet vasket rene og erklæret retfærdige i Jesu navn og ved Guds ånd.
Når noget sådant kunne lade sig gøre for dem der boede i Korinth, så kan det samme ske for din nabo.
.
Og til det spø´r jeg: betyder det ikke,  at man kan foretage sig alt og alligevel blive tilgivet?
.
ftg,, du siger at: "Nej, det vil sige at der i den kristne menighed i Korint var nogle der havde været homoseksuelle, men nu havde de lært sandheden at kende, havde omvendt sig og var blevet optaget i den kristne menighed. "
.
Og til det spø´r jeg: Var det gud eller var det en tilfældighed, der gjorde, at disse nogle, kom i det rette selskab, som så gjorde, at samme nogle så sandheden og fra det ene øjeblik til det andet, fik nogle helt andre sexuelle lyster?   Hvis det var gud, hvorfor tilgodeså han så kun disse nogle?  Hvis det ikke var gud, men tilfældigheder, spørger jeg til hvorfor det skal være tilfældigheder, der afgør om gud ta´r imod en eller er afvisende?  
..
ftg,, du siger at:  " Jesus siger at:....Ikke alle giver rum for det der er sagt, kun de der har gaven."
.
Det læser jeg som, at dem, der ikke, af den ene eller anden grund, ikke kan få børn,  ikke af sct Peter bliver spurgt til om de har fået børn,...    Er det rigtigt?    Hvis svaret til dette er JA, hvad jeg tror det er, så vil jeg spørge til antallet af feks. nonner, der er at finde i paradiset.   Eller nonner har måske en helt særlig indgangsport hvor den slags spørgsmål ikke bliver stillet?
.
"En eunuk er én,  der lever seksuelt afholdende."
.
En sexuel afholdende mandsperson  behøver ikke at være en eunuk. En eunuk er en mandsperson, der er blevet kastreret, Dvs. fået skåret testiklerne af.    Om man kan blive født uden nogle sådanne, ved jeg ikke.ikke, Men Karl Børge, der er blev født uden nogle sådanne, får adgang, hvis han da ellers har opført sig ordentlig.  Hans søster Liza, der godt kan få børn, men af den ene eller anden grund ikke har fået nogle, men ellers haver opført sig lige så oprdentligt som sin broder Karl Børge, bliver forment adgang.
.
 En eunuk er en mand, der er blevet kastreret. For ikke så mange år siden blev kastrationer, af kirken,  foretaget  før puperteten,  for at   bevare det prepubertære stemmeleje.  Nogle steder blev disse så hængt helt op til lige under kirkehvælvingen når der var gudstjeneste og det var der jo ret ofte  i de dage. Præsterne skulle jo helst leve godt. Og når de så hang der og sang,  så lød det som guds engle små.  Og jo mere engleagtig det lød, jo flere penge kom der i kirke kassen. Men det var måske osse meningen.

Luk kommentar
ftg 3 dage 12 timer siden

Du er for hurtig til at drage de forkerte konklusioner, Kurt. Jesus omtaler tre grupper af eunukker. Den første er dem der har en medfødt defekt der gør at de ikke kan få børn. Det er dem der er født sådan fra moders liv. Den anden gruppe er dem der er blevet gjort til eunukker af mennesker. Det er blandt andet kastratsangere, haremsvogtere og andre, mennesker som er blevet kastrerede. Den tredie gruppe er dem der har valgt den ugifte stand for bedre at kunne tjene rigets interesser. De har gjort sig selv til eunukker.
Med venlig hilsen, ftg.

Luk kommentar
henrik42 3 dage 5 timer siden

Ftg. Du er stadigvæk et racistisk fjols.....

ftg 3 dage 2 timer siden

Du stiller mange spørgsmål, Kurt, og jeg vil gerne besvare dem alle sammen, men jeg bliver nødt til at tage dem et ad gangen, for at det ikke skal blive noget rod.
Dit første spørgsmål drejede sig om hvorvidt man behøver at får børn for at opnå Guds godkendelse, og her var svaret, at det behøver man ikke. Jesus var ikke gift, og det var flere af hans disciple heller ikke, deriblandt apostelen Paulus.
Også i dag er der nogle der har valgt ikke at gifte sig, for bedre at kunne gøre noget i tjenesten for Jehova. Det er dem Jesus omtaler som nogle der har gjort sig selv til eunukker på grund af himlenes rige.
Med venlig hilsen, ftg.

kurt larsen 3 dage 49 minutter siden

ftg.. du udtaler at: "Jesus omtaler tre grupper af eunukker. Den første er dem der har en medfødt defekt der gør at de ikke kan få børn. Det er dem der er født sådan fra moders liv. Den anden gruppe er dem der er blevet gjort til eunukker af mennesker. Det er blandt andet kastratsangere, haremsvogtere og andre, mennesker som er blevet kastrerede. Den tredie gruppe er dem der har valgt den ugifte stand for bedre at kunne tjene rigets interesser"
.
Spørgsmål 1 lyder .. vil det mon være dig muligt, at henvises til  skriftstedet hvor jesus  specfikt henviser til disse 3 grupper,?  
.
ftg... du siger, at man ikke behøver at få børn for at få guds "godkendelse" og henviser til bla. jesus og, at jesus ikke var gift /(men kunne han få børn?) og så andre gode mennesker.
.
Spørgsmål 2... vil det mon være dig muligt, at henvises til  skriftstedet eller skriftstederne  hvor der henvises til slige undtagelser?
.
ftg... du siger at: ." Men I er blevet vasket rene, I er blevet helliget, og I er blevet erklæret retfærdige i vor herre Jesu Kristi navn og med vor Guds ånd." (1 Korinther 6:9-11)
Der var altså nogle af dem der boede i Korinth der havde været homoseksuelle, men de var blevet vasket rene og erklæret retfærdige i Jesu navn og ved Guds ånd.Når noget sådant kunne lade sig gøre for dem der boede i Korinth, så kan det samme ske for din nabo."
.
Spørgsmål 3 lyder... Og til det spø´r jeg endnu en gang om det ikke betyder at uanset hvad man så en gør, foretager sig, så er man dækket af guds kærlighed, hvilket så igen nødvendigvis må betyde, at sct Peter har fået strenge instrukser om, at uanset hvem man er, hvad man haver gjort og hvad man så end har  foretager sig, så skal man lukkes ind.  Hvilen rolle har sct Peter så, andet end at byde dem velkommen. ?

Luk kommentar
ftg 2 dage 13 timer siden

Skriftstedet findes i Mattæus 19:12.
Lad os koncentrere os om dette ene spørgsmål nu, Kurt, så kan vi altid vende tilbage til de andre spørgsmål senere.
Jeg venter på at høre din kommentar.
Med venlig hilsen, ftg.

kurt larsen 2 dage 1 time siden

Til hvilke af mine 3 spørgsmål findes svaret i   Mattæus 19:12.. Da   Mattæus 19:12. ikke er at finde i min bogreol, vil jeg derfor bede dig om at sende mig en afskrift af de linier i  Mattæus 19:12. som du mener vil besvare mit spørgsmål.  Kan du ikke det, så er jeg nød til at gå ud fra, at når jeg spø´r  til hvor i biblen der henvises til diverse undtagelser,  så findes der ikke sådanne nogle steder  som så igen betyder, at hvad dig og dine prædiker, ikke er baseret på guds ord, men på antagelser, or at best, fortolkninger.
.
Det samme er jeg sikker på vil gøre sig gældende for dine svar til de 2 øvrige spørgsmål du siger må vente.
.
Når alt dette er sagt, skal det siges, at jeg og sikkert mange andre, er overbevist om, at du kun vil alt og alle det bedste. Men at ville det, stopper ikke de dårlige elementers fremfærd.  Tværtimod kan det siges, at det gør det nemmere for disse.

Luk kommentar
ftg 1 dag 23 timer siden

Du har ret i at en eunuk er en der er blevet kastreret, men i Bibelen bruges ordet også i overført betydning, men egentlig var det jo slet ikke det spørgsmålet drejede sig om, men om hvorvidt det var muligt at have Guds godkendelse, hvis man ikke var med til at opfylde jorden, og så var det at jeg henviste til skriftstedet i Mattæus 24:12, hvor Jesus siger:
"For der er eunukker som er født sådan fra moders liv, og der er eunukker som af mennesker er gjort til eunukker, og der er eunukker som har gjort sig selv til eunukker på grund af himlenes rige. Lad den der kan give rum for det, give rum for det."
Med den sidste sætning viser Jesus, at han anbefaler den ugifte stand, hvis man har mulighed for det.
Med venlig hilsen, ftg.

Luk kommentar
ftg 1 dag 16 timer siden

Nej altså, det var Mattæus 19:12. Dette var en lille fejl  fra min side. I Mattæus 19:12 står der:
"For der er eunukker som er født sådan fra moders liv, og der er eunukker der af mennesker er gjort til eunukker, og der er eunukker der har gjort sig selv til eunukker på grund af himlenes rige."
Det er den midterste af de tre kategorier eunukker der er kastrerede. Hverken de der har en medfødt skavank der gør at de ikke kan have sex, eller de der har valgt at leve ugift på grund af himlenes rige, behøver at være kastrerede.
Med venlig hilsen, ftg.

ftg 1 dag 1 time siden

Har du fået svar på dine spørgsmål? Jeg synes ikke rigtigt at jeg hører noget fra dig.
Med venlig hilsen, ftg.

kurt larsen 1 time 3 minutter siden

Når jeg spø´r til i hvilke skriftsteder det skrevet står, at guds ord ikke ikke behøver at blive taget alvorligt, kan tolkes på en lidt andet måde end det gud rent faktisk siger, så henviser du til hvad jesus og måske også andre skulle have sagt..
.

Til det kan jeg kun sige, at det ikke er godt nok. Med mindre selvfølgelig, at jesus og selvsamme andre kunne referere til andre steder i biblen, steder hvor hans "far" giver andre indbefattet hans fremtiidige "søn", lov til at fortolke hvad gud i følge biblen har sagt, befalet.

.

Og så endnu engang.... du siger at: ."Men I er blevet vasket rene, I er blevet helliget, og I er blevet erklæret retfærdige i vor herre Jesu Kristi navn og med vor Guds ånd." (1 Korinther 6:9-11)
Når noget sådant kunne lade sig gøre for dem der boede i Korinth, så kan det samme ske for din nabo."
.
Og til det spø´r jeg: betyder det ikke, at man kan foretage sig alt og alligevel blive tilgivet?