Åh nej: Motion kan gøre dig tyk

Åh nej: Motion kan gøre dig tyk

Manchet: 
Synes du også, det er en hård kamp at komme af med de ekstra kilo? Og tager du ligefrem på, selvom du knokler løs i fitnesscentret? Så er forklaringen her.
image title: 
Foto: Kurhan/123rf.com
Det er ikke sjovt, hvis man ikke taber sig, til trods for, at man giver den hele armen på motionsfronten. Slet ikke, hvis du giver den alt, du har og ovenikøbet har taget på.

Men problemet kan skyldes, at samtidig med, at du forbrænder kalorier ved at motionere, så bliver din appetit også større, og det kan ende ud i, at du faktisk bliver tykkere af din træning. Det skriver Dailymail.co.uk ifølge MSN.

Et forskerhold fra University of Leeds i England har undersøgt en gruppe overvægtige, som skulle igennem et træningsprogram, hvor de forbrændte omkring 500 kalorier pr. gang, men stadig måtte spise, hvad de havde lyst til. Resultatet var slående. Efter 12 uger havde mere end én ud af tre ikke tabt sig overhovedet.

John Brewer er professor i sport ved University of Bedfordshire i England. Ifølge ham skal der flere midler til end blot hård træning, hvis du vil ned i vægt.

”I virkeligheden er det ganske svært at træne sig til et vægttab. For at tabe et kilo kropsfedt, skal du forbrænde ca. 8000 kalorier. Det svarer til, at du skal løbe omkring 130 km blot for at tabe det ene kilo,” udtaler han til Dailymail.co.uk.

Hvis du gerne vil tabe dig, er de bedste råd, at du dyrker hård konditionstræning i 20-30 minutter med høj intensitet, undlader at spise energibarer og drikke energidrikke, da de ofte indeholder mange kalorier, og at du lægger dine kostvaner om, så du indtager færre kalorier, end du forbrænder.

Har du også svært ved at tabe dig?

MSN
 
Nøgleord: 
Nøgleord: 
Opret ny debat