Her er de mest absurde rejseklager

Her er de mest absurde rejseklager

Manchet: 
Rejsebureauet Thomas Cook løfter sløret for de absolut sjoveste og mest absurde ferieklager, som du sikkert ikke i din vildeste fantasi kunne forestille dig.
image title: 
Iakov Filimonov/123rf.com
Måske har du længe set frem til sommerferien og omhyggeligt udvalgt den perfekte destination, det bedste hotel og undersøgt alt ned til mindste detalje. Når det hele så alligevel ikke er helt, som du havde forestillet dig, kan det være skuffende.

Rejsebureauet Thomas Cook modtager hvert år en række klager fra feriegæster, der er utilfredse med alverdens ting, og du vil med garanti blive overrasket over, hvad folk kan finde på at klage over.

1. Et forlovet par havde anmodet om at få to enkelt senge, men fik i stedet en dobbeltseng. Da kvinden under rejsen blev gravid, valgte parret at klage til rejseselskabet med begrundelsen, at det ikke ville være sket, hvis de havde haft enkeltsenge.

2. En anden klage omhandlede rejsebureauets manglende advarsel om myg på destinationen.

3. Under rejsen valgte feriegæster at tage med på en af rejsebureauets udflugter, og her mente gæsterne, at det var utilfredsstillende, at de skulle stå uden for uden aircondition og vente på en båd.

4. Andre gæster mente, at det var helt forkert, at de ikke fik oplyst, at de skulle have eget badetøj og håndklæde med til en udflugt i et badeland.

LÆS OGSÅ: Fem glemte storbyer, du SKAL besøge

5. På en ferie til Spanien var nogle turister desuden utilfredse med, at alt foregik på spansk både maden og sproget.

6. Andre turister var utilfredse med, at alle restauranter i Indien serverede Karry, da vedkommende ikke var til stærk mad.

7. Værelset til én seng var meget mindre end værelset til tre senge, hvilket angiveligt skulle være utilfredsstillende.

8. Bumpede og ujævne veje under transfer fra lufthavnen og til hotellet var ifølge rejsende ikke i orden, da det gjorde det umuligt for dem at læse den lokale guide-bog og dermed forringede deres ferie.

9. I Spanien var alle taxachaufførerne spanske, og det mente rejsende, at rejsebureauet burde lave om på.

10. Uden æggedelere kan det umuligt blive en god ferie, i hvert fald mente rejsende, at et fuldt udstyret køkken var en forkert betegnelse, når der ingen æggedelere var.

11. Sandet i brochuren var meget hvidt, men i virkeligheden var det mere gulligt.

12. Sandet på stranden var i alle rejsegæsternes ting, så de skulle renses ergo der var for meget sand på stranden.

13. Manglende oplysning om, at de lokale købmænd ikke solgte ordentlige kiks som i feriegæstens optik var ’custard cream’ og ’ginger nuts’, burde være oplyst i rejsebureauets brochure.

Har du nogensinde klaget over din ferie?

Metroxpress
 
 
 
Nøgleord: 
Nøgleord: 
Opret ny debat