Vil du tabe dig? Det skal du IKKE gøre

Vil du tabe dig? Det skal du IKKE gøre

Manchet: 
At være på slankekur er noget af det mest kedelige, man kan udsætte sig selv for. Derfor må det gerne være nemt, effektivt og billigt på én og samme gang. Læs med, hvis du vil vide, hvad du i hvert fald ikke skal gøre, hvis du vil tabe dig.
image title: 
Foto: puhhha/123rf.com
I slankekursjunglen kan det være svært at finde ud af, hvad der virkelig virker, og hvad der er varm luft. Søndagsavisen og kk.no giver her fem omvendte råd, som der ikke er nogen grund til at rette sig efter, hvis man gerne lige vil smide et par kilo i en fart.

Fastning
Det kan hverken anbefales at spise for lidt eller at springe måltider over. Det stjæler både din energi og kan være decideres sundhedsskadeligt, da du kan komme til at mangle vigtige vitaminer og mineraler. Desuden ryger det tabte på igen, ligeså snart du begynder at spise igen. Måske endda mere end før, da din forbrænding falder i forbindelse med faste.  

Undgå fedt
Engang fik vi næsten tudet ørerne døve om, hvor farligt fedtholdigt mad var, hvis vi ville holde figuren. Derfor tror mange af os stadig, at fedtet er en fjende, når kiloene skal smides. Men der er ingen grund til at undgå fedt fuldstændigt, når du gerne vil tabe dig. Både din hjerne og huden trænger til fedt. Vores celler er endda bygget op af det – både den umættede og den mættede slags fedt!

LÆS OGSÅ: Er du vild med sex? Besøg disse byer

På slankekur i hverdagene
Går du og sparer kalorier sammen til at give den gas i weekenden? I teorien er det meget smart, men i virkeligheden sker der ofte det, at du spiser så sundt og kaloriefattigt i hverdagen, at du giver den lidt for meget gas i weekenden, fordi du har svært ved at nøjes med bare en lille smule af alt det, du har gået og savnet i ugens løb.

Hvidvinskuren
Er du typen, der kan finde på at erstatte et måltid med alkohol? Drop det! Der er masser af kalorier i alkohol og faktisk øger det ofte appetitten, og så er du jo lige vidt.

Undgå styrketræning
Hvis du går og tror, at du øger din muskelmasse – og dermed vægten – ved at styrketræne, så kan du godt tro om igen. Styrketræning er nemlig med til at sætte gang i din forbrænding, og mindske din fedtprocent.

Har du nogensinde været på slankekur? 

Søndagsavisen

 
Nøgleord: 
Nøgleord: 
Opret ny debat